Met een feessie de vakantie uit.
Vandaag 4 oktober, mijn verjaardag en de dag voor vertrek. De twee weken luieren, zonnen, zwemmen, eten, drinken,ontspannen en dat alles weer opnieuw zit er bijna op. De dagen vlogen voorbij. Deze afgelopen dagen waren gevuld met;
*) vliegtuigen kijken, via flightradar-app kijken wat er verwacht wordt om zo vluchten te herkennen en waar ze vandaan komen.
*) snorkelen en kijken hoeveel visjes we kunnen lokken met meegesmokkeld brood (heel veel).
*) Wilco aan het snorkelen krijgen en zo een statement maken naar de lifeguard.
*) Met een reuzeband van de glijbaan, wat eigenlijk voor 2 personen was en Wilco weigerde weer de trap af te gaan met dat kolereding. Btw hij is er ongehavend uit gekomen.
*) ons verbazen over de Egyptische logica, hier kom ik later op terug.
*) Ontsnappen aan een binnenbrandje.
Dit laatste was iets wat midden in de nacht ontstond. Wakker worden van een smeulende lucht van verbrand plastic. Daar we de bron niet konden vinden, alles maar uit gezet en stekkers er uit getrokken en met de schuifpui open verder geslapen. In de ochtend bij het aanzetten van de airco, roken we het weer. 3 meldingen en monteurs later bleek de printplaat doorgebrand te zijn. Gelukkig weer gefixt.
Op het resort blijft het een continue bedrijvigheid van schoonmaken, herstellen en bijhouden en dat alles op z'n Egyptisch. Muurtjes worden als kinderblokken neergezet om middels stucwerk alles glad te trekken, snoeien gaat echt met de hand en er wordt met een simpel laddertje, verlichting in de palmbomen bevestigd en aangesloten met teflontape. Om vervolgens 2 dagen later een mannetje op blote voeten diezelfde palmbomen in te zien klimmen en alle lampen weer te verwijderen.
De economie van Egypte draait vooral om toerisme. Toen we hier jaren geleden kwamen ging het slecht. Onafgemaakte hotels die als stille bouwplaatsen overal te zien waren, was ons hotel met 8 zwembaden, 7 restaurants, spa, sportschool,privéstrand en 621 kamers voor nog geen 30% gevuld. Dit is nu anders. Het hotel is vol, nieuwe doelgroepen zijn aangeboord en verwacht men een toename van minimaal 70% toerisme voor 2025. Alle gekheid op een stokje, hier worden we echt te oud voor. Tien jaar geleden werd de zwembad muziek gedomineerd door ABBA, BeeGees enz, nu is het een up-tempo van House, kinderliedjes en Duitse Schlagers. Oktoberfest met Bier und Bratwurst, Poolparties, schuimfeest enz. Het hotel springt heel handig in op de jonger wordende doelgroep en merken wij gedurende ieder bezoek wat we brengen dat wij ouder worden en de wereld (en het hotel) verandert. Zelfs aan het stiltebad is de muziek oorverdovend.
Ondanks dat alles gaan wij een nieuwe hobby uitproberen en ben ik op mijn verjaardag verrast met taart, en attenties in de kamer.
Nog één dagje genieten en dan weer volop aan de bak...
Reacties
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}